یاد بگیرید که چگونه یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق برای کسب و کار کوچک خود اجرا کنید.

بازاریابی پیامکی شخصی‌تر از سایر اشکال بازاریابی است و می‌تواند به کسب و کار کمک کند تا جذابیت بیشتری پیدا کند.

پیام های اس ام اس باید از یک کمپین بازاریابی ساختاریافته و کارآمد پیروی کنند.

بازاریابی متنی شامل پیام های متنی انبوه ارسال شده به مشتریان واجد شرایط است.

این مقاله برای صاحبان مشاغل کوچک است که قصد راه اندازی یک کمپین بازاریابی پیامکی را دارند در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید به سایت http://isms.ir/ مراجعه کنید.

مصرف کنندگان دائماً با پیغام های شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام از طرف دوستان، خانواده، محل کار بمباران می شوند. به دلیل این اختلالات، بسیاری از هشدار را برای ایمیل و سایر شبکه‌های اجتماعی غیرفعال می‌کنند. اگر می خواهید در زمان درست بازاریابی کنید، باید یک پیام متنی ارسال کنید. با این حال، برای یک کمپین پیامکی موفق، تبلیغاتی که بر بازاریابی پیامکی به عنوان ابزار اصلی دستیابی به مشتریان فعلی متکی است، باید قانونی و ساختارمند باشد و نیاز به ارائه به مشتریان بوده و همچنین دارای اطلاعات مفید باشند.

«از آنجایی که پیام‌های متنی روی تلفن‌های همراه افراد ظاهر می‌شوند، احساس شخصی‌تر از سایر انواع بازاریابی دارند. ارسال پیامک به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا بسیاری از کارهایی را که رسانه‌های سنتی انجام می‌دهند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در یک سخت‌افزار، انجام دهند.»

با این حال، بازاریابی پیام متنی برای همه مناسب نیست، و برندهایی که از آن استفاده می کنند باید اطمینان حاصل کنند که متون آنها مفید و مرتبط هستند و نه مزاحم و هرزنامه (یا بدتر، غیرقانونی). در اینجا نحوه گنجاندن پیامک در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود بدون اینکه به مشتریان آزار برسد، آورده شده است.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیام متنی فرآیند مداوم برقراری ارتباط اخبار تجاری، فروش، تبلیغات یا سایر اطلاعات مرتبط به مشتریان شما از طریق پیامک (خدمات پیام کوتاه) در دستگاه های تلفن همراه آنها است. این یک نوع استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به ایجاد آگاهی از برند در سطح شخصی تر کمک می کند. ارائه دهندگان باید قبل از شروع ارسال پیامک به مشتریان، پیام را انتخاب کنند.

می‌توانید پیام‌های انبوه را به گروه‌هایی از مشتریان یا بخش‌های مخاطب ارسال کنید یا با ارسال پیام‌های فردی، تبلیغات پیامکی را برای فرد خاصی سفارشی کنید. این تاکتیک به شما این امکان را می دهد که از سایر نویزهای بازاریابی – تبلیغات رسانه های اجتماعی، کمپین های بازاریابی ایمیلی و .. – عبور کنید و مستقیماً به تلفن های مشتریان بروید.

بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟

بازاریابی پیام متنی متکی به پایگاه داده ای متشکل از نام مشتریان، شماره تلفن همراه و سایر اطلاعات (منطقه جغرافیایی، دسته بندی مشتری، علایق مشتری) است که به شما کمک می کند روند فروش را پیگیری کنید.

بازاریابی پیامکی مخاطب خاصی را هدف قرار می دهد.

مانند هر تلاش بازاریابی، هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید و بخش های مشتری شما خاص تر باشد، بهتر است. شبیه به اینکه چگونه تبلیغات فیس بوک افراد را در یک منطقه خاص، بر اساس سن و علایق هدف قرار می دهد، بهترین بازاریابی پیامکی برای یک مخاطب و هدف خاص طراحی شده است.

از طریق بازاریابی پیامکی، تا جایی که ممکن است مشخص می‌شود مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات می‌کنید – در گوشی‌های هوشمندشان. با انتقال پیام‌های بازاریابی خود به مخاطبان هدف، می‌توانید ارتباطات معنادارتری با کاربران و تعامل با مشتریان واجد شرایط ایجاد کنید.

بازاریابی پیامکی به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی کلی عمل می کند.

به عنوان یک بازاریاب، مهم‌ترین چیزی که باید در مورد بازاریابی تلفن همراه (یعنی بازاریابی متکی به روش‌های فنی و دیجیتالی برای دسترسی به کاربران تلفن همراه ) به خاطر بسپارید، این است که پیامک های تبلیغاتی شما باید بخشی از یک کمپین بازاریابی کلی باشد.

پیام متنی برای هر سناریو بازاریابی مناسب نیست. یونی بن یهودا، رئیس توسعه کسب‌وکار در Material Good، به بازاریابان توصیه می‌کند که از پیامک های تبلیغاتی برای مواردی مانند وضعیت تحویل، پیام ثانویه پس از دانلود برنامه یا برنامه تلفن همراه خاص، رسید خرید یا تخفیف انحصاری استفاده کنند. بازاریابی پیامکی فقط برای برندهایی با مخاطبانی که این شکل از ارتباط را ترجیح می دهند موثر است.

بن می‌گوید: «یک متن شخصی‌تر از یک ایمیل است، بنابراین اگر با کاربر تماس می‌گیرید و او هرگز نام شما را نشنیده است… احتمالاً هرزنامه محسوب می‌شوید». زمانی که شناخت برند نزد کاربر وجود دارد و آنها با شرکت یا محصولات شما آشنا هستند، ارائه محتوا به آنها از طریق متن می تواند کارآمد باشد.”

کانال‌های بازاریابی تلفن همراه، که شامل پیامک، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، و سایر اشکال بازاریابی است، باید مکمل یکدیگر باشند و به نفع یکدیگر باشند، بنابراین به کمپین کلی بازاریابی موبایلی شرکت شما کمک می‌کنند.

چگونه تبلیغات متنی را تنظیم کنم؟

بازاریابی پیامکی روشی متمایز و مؤثر برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی است، اما تنها در صورتی که آن را به درستی انجام دهید. اول، شما باید حق قانونی ارتباط با مشتریان از طریق پیامک را تضمین کنید تا مبادا از مقررات کمیسیون ارتباطات تخطی کنید.

هنگامی که از مشتریان اجازه گرفتید، مطمئن شوید که پیام های متنی شما به جای آزاردهنده یا مزاحم بودن، دارای برند و برای آنها ارزشمند است. اگر این مراحل را دنبال کنید، کمپین پیامکی شما می‌تواند اعتماد به برند شما را ایجاد کند و محصولات و خدمات شما را در بین مشتریانتان در سرلوحه کار خود قرار دهد.

برخی از شرکت‌ها پایگاه داده خود را برای بازاریابی پیام‌های متنی برای ارسال پیام‌های انبوه راه‌اندازی می‌کنند که گاهی اوقات برای انتقال واقعی به یک سرویس شخص ثالث متکی هستند. البته، یک کسب و کار کوچک یا استارت آپ می تواند با استفاده از کمپین خود و با ارسال متن های گروهی، بازاریابی پیامکی انجام دهد.

کسب‌وکارها اغلب با ارائه‌دهنده پیام‌های متنی SMS کار می‌کنند ، آنها باید مسائل حقوقی و ارسال پیام‌های متنی واقعی را مدیریت کنند. این شرکت‌ها می‌توانند قیمتی برای کمپین‌های متنی انبوه و بازاریابی پیامکی با توجه به بخش جمعیتی و مشتری ارائه کنند. برای ارائه این خدمات به سایت http://isms.ir/ مراجعه کنید.