کاملاً واضح است که بدون مشتریان، شما کسب و کاری ندارید. اما جذب مشتریان جدید به طور خودکار اتفاق نمی افتد. شما باید راه هایی برای رسیدن به آنها پیدا کنید، آنها را به سمت خود بکشانید و برای فروش بیشتر آنها را بازگردانید. کسب و کار شما به یک طرح بازاریابی نیاز دارد که به چگونگی جذب مشتری و افزایش فروش بپردازد.

یک “برنامه بازاریابی” می تواند کمی ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید! خبر خوب این است که برای جذب مشتریان جدید به تیمی از MBA نیاز ندارید. این 5 استراتژی مقرون به صرفه و آسان برای پیاده سازی به شما کمک می کند تا یک برنامه بازاریابی بسازید که برای کسب و کار شما مفید باشد.

مشتریان جدید ایده آل خود را شناسایی کنید

یکی از رایج ترین اصول هر کمپین بازاریابی فروش موثر، شناخت مشتری است. اولین سوال این است که “مشتری جدید ایده آل شما کیست؟” سوال دوم این است که “مشتری جدید ایده آل شما از کسب و کار شما چه می خواهد؟”

ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر برای یک فرد بسیار ساده تر از هر فرد است. برخی از شرکت های بزرگ می توانند این کار را انجام دهند – برای مثال دیجی کالا. آنها زیرساخت و قدرت بازار را در دست دارند تا مشتریان را از تقریباً هر جمعیتی جذب کنند. اما حتی آن شرکت‌های غول‌پیکر نیز تأکید ویژه‌ای بر جمعیت‌شناسی دارند که احتمالاً مشتریان خوبی هستند. بنابراین، اولین قدم این است که پایگاه مشتری خود را به وضوح تعریف کنید.

این مرحله به تحقیقات اینترنتی، بیرون آمدن از شرکت و صحبت با اقشار مختلف و طوفان فکری نیاز دارد. به انواع افرادی که جذب محصول یا خدمات شما می شوند فکر کنید. می‌توانید با دسته‌های واقعی شروع کنید – برای مثال، آیا کسب‌وکار شما به مردان، زنان یا هر دوی آنها پاسخ می‌دهد. شما همچنین می توانید آن را بر اساس سن، درآمد و مکان تقسیم کنید، تا چند مورد را نام ببرید. ترفند این است که به هدفی برسید که به اندازه کافی خاص باشد که ارزش هدف گذاری داشته باشد اما نه آنقدر خاص که مشتریان بالقوه را حذف کنید.

به عنوان مثال، دو گروه خاص را مقایسه کنید: “زنان 30 تا 50 ساله” در مقابل “زنان 30 تا 50 ساله که یوگا دوست دارند، سگ دارند و در 10 کیلومتری مغازه ما زندگی می کنند.”

ببینید چقدر راحت تر می توان یک پیام برای هدف خاص یعنی گروه دوم ایجاد کنید؟

شاید لباس‌های ورزشی می‌فروشید – می‌توانید یک رویداد یوگا ساده در یک پارک راه‌اندازی کنید تا مشتریان جدید را برای امتحان محصولاتتان ترغیب کنید. هر چه بیشتر در مورد مشتری خود بدانید، می توانید آنها را با بازاریابی مستقیم ، خوشحال تر کنید.

از بازاریابی پاسخ مستقیم برای جذب مشتریان استفاده کنید

بازاریابی پاسخ مستقیم یک تاکتیک محبوب است که در آن از مشتریان خود می‌خواهید تا در یک فراخوان شرکت کنند. معمولاً این شامل پاسخ دادن به یک پیامک یا شرکت در گروه بازاریابی پیامکی شماست. مزیت این نوع بازاریابی این است که شما فهرستی از مشتریان علاقه‌مند ایجاد می‌کنید که می‌توانید با فروش، رویدادها، خبرنامه‌ها و یادآوری‌های دیگر با آنها ارتباط برقرار کنید تا برند خود را در ذهن آنها نگه دارید.

بازاریابی مستقیم زمانی بهترین تاثیر را دارد که پیام های جذاب و کوتاه ایجاد کنید که برای جذب مشتریان و برانگیختن علاقه آنها طراحی شده باشد. برخی از برندها این کار را با ارائه پاداش برای ثبت نام انجام می دهند. برای مثال، فرض کنید که یک مغازه شیرینی فروشی دارید. می‌توانید به افراد اجازه دهید در ازای ثبت‌نام در خبرنامه شما، یک طرح رایگان برای یک کیک دریافت کنند. برخی دیگر پس از ثبت نام در لیست پیامک، در خرید بعدی تخفیف ارائه می دهند.. اطمینان حاصل کنید که فراخوان های خود را در سایت یا پیج خود درج کرده‌ باشید– به مردم اطلاع دهید که ممکن است فرصت‌های بزرگی را در کسب و کار شما از دست بدهند.

البته، برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش، باید واقعاً با پیامک ها همراه باشید. به طور منظم خبرنامه هایی در مورد به روز رسانی محصولات جدید، تبلیغات، اخبار مربوط به کسب و کار شما و هر چیز دیگری که مشتریان شما ممکن است بخواهند بدانند ارسال کنید. مانند سایر موارد بازاریابی، مطمئن شوید که خبرنامه شما با برند شما مطابقت دارد – همان پیام و لحنی که مشتریان شما را با آن می شناسند. شما می توانید از دفترچه تلفن پنل iSms خود برای این کار استفاده کنید.

چیزی را برای جذب مشتریان جدید هدیه دهید

ارائه چیزهای رایگان ممکن است منطقی ترین طرح کسب و کار برای یک کسب و کار کوچک به نظر نرسد، به خصوص زمانی که با بودجه ناچیز شروع به کار می کنید. اما این یکی از مواردی است که می‌توان کمی پول اولیه را برای کسب درآمد بیشتر در آینده صرف کرد.

هدیه دادن محصولات رایگان یا با تخفیف می تواند مشتریان را از درب وارد کند. به عنوان مثال، می‌توانید برای مشتریانی که برای بار اول از شما خرید می کنند تخفیف ارائه دهید – شاید در اولین خرید خود ۱۰ درصد تخفیف دریافت کنند. همچنین می‌توانید مشوق‌هایی را برای مشتریان فعلی خود ارائه دهید تا مشتریان جدید را معرفی کنند – مانند ارائه ۱۰ هزار تومان تخفیف به ازای هر مشتری جدیدی که وارد می‌کنند. سپس مشتریان جدیدی وارد می‌شوند و مشتری اصلی شما برای استفاده از تخفیف بازخواهد گشت. ارزش آن را دارد که ۱۰ هزار تومان را از سود خود کم کنید تا فروش کلی افزایش یابد.

برخی از کارشناسان تجارت توصیه می کنند برای ارائه یک محصول رایگان با یک شریک همراه شوید. به عنوان مثال، یک شرکت حسابداری می تواند با یک کافی نت همراه شود تا یک ساعت خدمات رایگان ارائه دهد. یک آرایشگاه می‌تواند محصولات آرایشی بهداشتی یک شرکت را در سالن خود تبلیغ کند. کلید کارآمدی این تاکتیک، همسو شدن با شریک بالقوه ای است که همان مشتری خاص ایده آل را دارد.

کلمه (درست) را دریافت کنید

مهمتر از همه، بهترین کاری که می توانید برای جذب مشتریان جدید انجام دهید این است که تا آنجا که ممکن است در مورد کسب و کار خود اطلاعاتی را منتشر کنید. بسته به جمعیت هدف شما، ممکن است به معنای تبلیغات آنلاین، در سایت ها یا حتی در اینستاگرام باشد. اگر بودجه شما برای چنین هزینه‌هایی بسیار محدود است، رسانه‌های اجتماعی راهی عالی برای دسترسی رایگان به بسیاری از مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

این روزها تبلیغات دهان به دهان واقعاً تبلیغاتی بی نظیر است. با دوستان و آشنایان خود تماس بگیرید و آنها را از کسب و کار خود مطلع سازید. از آنها بخواهید که کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند و این خبر را به دوستان خود اطلاع دهند. در رسانه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و از آن برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید.

مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خوب خود را برای افزایش رتبه شما ارائه دهند. شما همچنین باید هر گونه انتقادی را به جدیت پیگیری کنید. حتی ممکن است شامل عذرخواهی یا ارائه بازپرداخت یا یک محصول یا خدمات رایگان به عنوان حمایت باشد. با این کار به مشتریان خود نشان می دهید که به آنها اهمیت می دهید.

اولین قدم برای جذب مشتری جدید این است که مطمئن شوید که آنها از وجود کسب و کار شما مطلع هستند. همه چیز دیگر از آنجا شروع می گیرد.