1. شخصی سازی

موثرترین پیامک های تبلیغاتی پیامک های شخصی هستند. شخصی سازی کمپین های تبلیغاتی در اطراف مخاطبان هدف، یک راه مطمئن برای موثر کردن کمپین بازاریابی پیامکی شماست. کسب و کارها باید سن، جنسیت، موقعیت مکانی و موارد دیگر مشتری خود را در نظر بگیرند تا تعامل مشتری را در هر پیام تبلیغاتی به حداکثر برسانند.

در اینجا یک راه عالی برای تبدیل یک پیام بازاریابی تبلیغاتی اولیه به یک پیام شخصی وجود دارد:

پایه: “سلام، به کافی شاپ ما خوش آمدید، برای اولین خرید خود اینجا را کلیک کنید”.

حرفه ای و شخصی: “سلام دوست عزیز، امروز در تهران هوا سرد است،چطور است که با یک قهوه و گپی دوستانه گرم شوید؟ اینجا 40٪ تخفیف، فقط برای شما.

2. حرفه ای بودن

پیامک های تبلیغاتی باید تا حدی رسمی نگه داشته شوند. این بدان معنا نیست که کمپین پیامکی تبلیغاتی شما باید خسته کننده باشد.

اگرچه توصیه می‌کنیم از عامیانه، اختصارات و شکلک‌ها دوری کنید، اما در صورت مناسب بودن می‌توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید پیام‌های بازاریابی پیامکی را با استفاده از ایموجی‌ها در پیام کوتاه برای مخاطبان هدف جوان‌تر تنظیم کنید. در اینجا چند نکته دیگر برای حرفه ای تر کردن بازاریابی پیامکی تبلیغاتی وجود دارد:

هرگز از تمام حروف در جملات استفاده نکنید. برخی از کسب و کارها، متون “محصول” را برای جلب توجه مشتری با متون “بلند” و “نفرت انگیز” اشتباه می گیرند که آنها را آزار می دهد، مرز ظریفی بین این دو وجود دارد. به عنوان مثال، از پیام‌های متنی که شبیه این هستند اجتناب کنید: “سلام دوست عزیز. فروش جدید آخر هفته! از دست ندهید”. این مثال بسیار جذاب نیست و می تواند به تصویر برند شما آسیب برساند.

از استفاده بیش از حد از تعجب و علامت سوال خودداری کنید. وقتی از علامت سوال و علامت تعجب بیش از حد استفاده می شود، پیام های متنی تبلیغاتی می توانند غیرحرفه ای به نظر برسند. به این مثال نگاه کنید و کارهایی که نباید انجام دهید را یاد بگیرید: “سلام دوست عزیز!؟ تولدت مبارک! اینجا 40% تخفیف برای خرید بعدی شما وجود دارد!!!”. در صورت لزوم از علامت سوال و تعجب استفاده کنید.

بی شخصیت نباش پیامک های تبلیغاتی باید مشتریان را جذب کنند، یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، شخصی نگه داشتن آن است.

3. دقت

پیامک های تبلیغاتی باید اطلاعات را به روشی قابل هضم منتقل کنند. اگر یک کسب و کار در حال تبلیغ و فروش است، تاریخ شروع و پایان فروش باید مشخص باشد.

نوع محصول در فروش نیز باید در پیام بازاریابی قید شود. در اینجا یک مثال آورده شده است: “سلام دوست عزیز، 50٪ تخفیف دانه های قهوه، پیشنهاد این جمعه در نیمه شب به پایان می رسد”. هرچه اطلاعات دقیق تر باشد، بهتر است.

4. ساده و کوتاه

آیا تا به حال در مورد ضرب المثل “خلاصه و مفید” را شنیده اید، همین امر در مورد پیامک های تبلیغاتی ارسال شده در هر کمپین پیامکی صدق می کند. آنها باید مختصر باشند و فوراً به اصل مطلب برسند.

محدودیت ۷۰ کاراکتری برای پیام های متنی وجود دارد، به این معنی که کل یک پیام باید تمام اطلاعات مربوطه را در یک پیام کوتاه منتقل کند. دستیابی به این امر ممکن است دشوار باشد، در اینجا چند نکته وجود دارد:

اطلاعات اصلی را که می خواهید به آنها منتقل کنید، شناسایی کنید. آیا این یک پیشنهاد خوب است یا یک یادآوری قرار ملاقات؟ اولویت دادن به دلیل “اصلی” پیام متنی، اطمینان حاصل می کند که مشتری ابتدا بخش های مهم را دریافت می کند.

هر نکته مرتبط دیگری را مشخص کنید. اگر فضایی در محدوده کاراکتر دارید، ارزش آن را دارد که به جزئیات بیشتر در مورد محصول یا خدمات بپردازید و حتی یک پیوند را نیز درج کنید.

5. فراخوانی برای اقدام

فراخوان برای اقدام یا CTA یک عنصر تعاملی است که مشتری را برای تکمیل یک اقدام خاص برای استفاده از فرصت ارائه شده توسط کسب و کار شما برمی انگیزد.

CTA ها می توانند دکمه های خرید، ثبت نام در اشتراک، دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی یا پیوندهایی باشند که شامل کلمه خاصی مانند “اکنون آن را امتحان کنید”. درج نکردن CTA در پیامک تبلیغاتی شما می تواند کمپین بازاریابی پیام متنی شما را با شکست مواجه کند. هیچ CTA منجر به نرخ کلیک و تبدیل پایین نخواهد شد. همچنین مطمئن شوید که CTA چشم نواز و واضح باشد.

تولید دهان به دهان

از پیامک برای جذب مخاطبان جدید به سمت برند خود و جذب مخاطبان موجود استفاده کنید. تبلیغات دهان به دهان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند است که می‌توان با استفاده از پیشنهادات قابل اشتراک‌گذاری مانند «۱۰ هزار تومان برای شما و ۱۰ هزار تومان برای یک دوست در صورت ارجاع پیوند ثبت‌نام ارائه شود» از آن بهره برد. اگر چیزی با ارزش به مشتری خود ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که این خبر را به خانواده، دوستان و همکاران خود منتقل کنند.

چگونه با متون تبلیغاتی شروع کنیم

پیامک های تبلیغاتی بهتر است با کمک یک پلت فرم SMS API انجام شوند. اس ام اس API به کسب و کار شما اجازه می دهد تا از طریق وب سایت، پلتفرم یا برنامه خود پیامک ارسال و دریافت کند. علاوه بر این، آنها می توانند بیشتر کارهای سنگین را برای تجارت و نیازهای پیامکی شما انجام دهند. انتخاب پلت فرم مناسب پیام کوتاه بر روی عملکرد کمپین های بازاریابی شما تأثیر می گذارد. هرچه درباره پیامک های تبلیغاتی بیشتر آشنا شوید و اطلاعاتی را در مورد آنچه مشترکین به آنها پاسخ می دهند جمع آوری کنید، بهتر متوجه خواهید شد که چگونه به مشتریان خود پیامک ارسال کنید. متن های تبلیغاتی یکی از بهترین کانال های بازاریابی برای افزایش تعامل و گسترش مخاطبان کسب و کار شما هستند،بنابراین شناخت این نوع متن ها بسیار مهم است.

کدهای پین، اعلان‌ها و پیام‌های بازاریابی حیاتی برای کسب‌وکار را مستقیماً در دستان مشتری شما ارائه می شود. این سوال پیش می آید که چگونه می توانم پیامک های تبلیغاتی را ارسال کنم؟ چگونه است:

برای دریافت اطلاعات در این مورد می توانید به سایت https://isms.ir مراجعه کنید.