امروزه اکثر کسب و کارها از مشتریان می خواهند تا قبل از اینکه بتوانند از محصولات یا خدمات خود استفاده کنند، حساب خود را با شماره تلفن همراه فعال کنند. برای مشتریان، این معمولاً به معنای تأیید اطلاعات آنها از طریق پیام متنی است – یا از طریق یک پیامک فعال سازی یکبار مصرف یا با یک ایمیل حاوی کد ورود. از منظر تجاری، تأیید پیامک مزایای متعددی نسبت به روش‌های سنتی‌تر دارد.

1. افزایش راحتی: مشتریان لازم نیست نگران انتظار طولانی برای ایمیل هایی باشند که گاهی اوقات به دست آنها هم نمی رسد . در عوض، آن‌ها یک کد فعال‌سازی را مستقیماً روی تلفن‌های خود دریافت می‌کنند – به این معنی که هیچ تاخیر و زمان انتظاری وجود ندارد.

2. سهولت استفاده: برخلاف روش‌های دیگر که مشتریان را ملزم می‌کند یک رمز پیچیده را به خاطر بسپارند یا چندین مرحله را برای تکمیل فرآیند طی کنند، فعال کردن حساب از طریق پیامک ساده و راحت است. مشتریان می توانند با چند کلیک از هر کجای دنیا به راحتی حساب های خود را فعال کرده و بلافاصله شروع به استفاده از خدمات خود کنند.

3. افزایش امنیت: فعال کردن شماره تلفن همراه امنیت قوی‌تری نسبت به روش‌های دیگر مانند ایمیل‌ها فراهم می‌کند که در برابر حملات فیشینگ و بدافزار بسیار آسیب‌پذیرتر هستند. علاوه بر این، بسیاری از کسب‌وکارها از یک لایه امنیتی اضافی با احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند، که مشتریان را ملزم می‌کند هر بار که نیاز به دسترسی به یک حساب کاربری دارند، دو مدرک ارائه کنند – مانند رمز عبور یا پین به علاوه چیزی منحصر به فرد مانند کد فعال‌سازی که از طریق پیامک ارسال می شود – برای تأیید اینکه آیا واقعا خود کاربر قصد استفاده را دارد یا اینکه اطلاعات حساب او دست فرد دیگری است.

4. احراز هویت: امروزه با اتصال درگاه های پیامک با سازمان ثبت احوال به راحتی می توان فهمید که آیا شماره موبایل ارائه شده با اطلاعات فرد در فرم ثبت نام همخوانی دارد یا خیر.

پس همانطور که مطالعه نمودید ارسال پیامک فعالسازی نه تنها یک فرایند جایگزین خوب بلکه در آینده به یک فرایند الزامی تبدیل خواهد شد. سامانه پیام کوتاه iSms با در اختیار گذاشتن ماژول های فعال سازی از طریق وب سرویس یا ماژول های آماده پلتفرم های مختلف مانند وردپرس این خدمات را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.