در دنیای مشتری محور امروزی، به نفع کسب و کارها است که تا حد امکان راه های ارتباطی، به ویژه پیام های متنی، به مشتریان خود ارائه دهند.

پیام های متنی و اس ام اس (خدمات پیام کوتاه) در فرهنگ ما بسیار فراگیر شده است. در واقع، طبق یک مطالعه اخیر، مصرف‌کننده به طور متوسط در هر ماه 600 پیامک ارسال می‌کند در حالی که 200 دقیقه با تلفن صحبت می‌کند. به دلیل سهولت استفاده و دسترسی، پیامک به روشی ارجح برای ارتباط مصرف کنندگان با مشاغل تبدیل شده است. این روند تنها زمانی باید افزایش یابد که مصرف‌کنندگان بیشتر از موبایل خود استفاده می کنند تا اینکه با تلفن منزل خود صحبت کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، صاحبان مشاغل زیرک خواهند بود تا سیاست‌هایی را وضع کنند که کارکنان را تشویق کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کنند. هر چه مشتری راحت‌تر با یک شرکت ارتباط برقرار کند، احتمال بیشتری دارد که این کار باعث جذب آنها به سمت شما شود و همین موضوع به تیم شما این فرصت را می‌دهد تا خدمات مشتری را به خوبی ارائه دهد و حتما شما به آن افتخار می‌کنید.

ارائه خدمات به مشتریان از طریق پیامک مزایای مختلفی را برای کسب و کار شما و مشتریان شما فراهم می کند، از جمله:

مقرون به صرفه است:

پیامک به جای نیاز به ارتباط با مشتریان از طریق تلفن یا نامه سنتی ، هزینه های ارتباط را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این راه بسیار عالی است و به شکل مستقیم با مغز مشتریان در ارتباط است و بر روی مشتری تاثیر خوبی دارد. این نوع ارتباط باعث درآمد زایی زیادی برای مشاغل کوچک و بزرگ خواهد شد زیرا مشتریان زیادی از این طریق جذب می شوند.

سریع است:

وقتی مشتریان سؤال یا نگرانی دارند، می خواهند در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود. پیامک به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که خدمات مبتنی بر متن را در زمان درستی ارائه دهند و به اصلاح موقعیت‌ها به روشی مناسب کمک کنند. برای مثال، اگر مشتری در مورد صورت‌حساب سؤالی داشته باشد، یک نماینده می‌تواند به سرعت از طریق پیامک به آن پاسخ دهد.

به درستی عمل می کند

تحقیقات نشان می دهد که 98 درصد از پیام های متنی خوانده می شوند، به این معنی که مشتریان مطمئنا پیامک های ارسالی شما را باز می کنند. این عدد با 20 درصد ایمیل‌ها، 12 درصد پست‌های اینستاگرام و 29 درصد تبلیغات گوگل که توسط همان مشتریان خوانده می‌شوند، مقایسه می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع، کسب‌وکارها برای ایجاد آگاهی از برند، تقویت وفاداری مشتریان، جذب مشتریان جدید و بهبود خدمات مشتری به سمت پیامک روی آورده‌اند و در عین حال با تشویق مشتریان به سمت خدمات و سرویس دهی مناسب، هزینه‌های عملیاتی مرکز تماس را کاهش می‌دهند.

راهکاری تعاملی است

وقتی از طریق پیام‌های متنی و پیام‌های تصویری با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید، امتیاز اضافه‌ای نیز برای شما وجود دارد که آنها می‌توانند مستقیماً با شما تماس بگیرند. چه قرار ملاقات آینده را به مشتریان یادآوری کنید، چه به مشتریان در مورد پیشنهادات جدید اطلاع دهید یا صرفاً برای ارسال اعلان‌ها و هشدارهای سریع، ارتباطات را مستقیماً به مشتری خود ارسال می‌کنید و حتی او از این طریق می تواند با شما در تماس باشد.

پیامک های تبلیغاتی کانالی مستقیم و فوری هستند

پیامک یکی از فوری ترین کانال های موجود است. با نرخ خواندن 97٪ در تحویل 15 دقیقه، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام های مهم شما تقریباً بلافاصله خوانده می شوند. 45 درصد از کمپین‌های پیامکی بازدهی موفقی ایجاد می‌کنند که در صورت ترکیب با کانال‌های محبوب دیگر مانند ایمیل و رسانه‌های اجتماعی، به بیش از 50 درصد می‌رسد.

می توانید از کدهای کوتاه برای ساده کردن پاسخ و ساخت پایگاه داده پیامک های تبلیغاتی خود استفاده کنید

از مشتریان خود بخواهید اولین حرکت را با افزودن یک کد کوتاه یا کلمه کلیدی برای چاپ ، تبلیغات و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین رسانه های اجتماعی انجام دهند. این استراتژی به این معنی است که مشتریان به زودی با کد و کلمه کلیدی یک برند آشنا می شوند و بنابراین احتمال بیشتری برای تعامل و پاسخ دارند.

می تواند با کانال های دیگر پشتیبانی و ادغام شود

مهم است که همه کانال ها در ترکیب بازاریابی به خوبی با یکدیگر کار کنند و پیامک نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیامک یک کانال مستقل عالی است، با این حال این قابلیت را نیز دارد که رسانه‌های بازاریابی دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل را تقویت و پشتیبانی کند.

پیامک علاوه بر اینکه به تنهایی عالی است، می‌تواند برای تقویت و پشتیبانی رسانه‌های محبوب دیگر در میان مصرف‌کنندگان، مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل نیز بسیار عالی تر عمل کند.

به عنوان مثال، آنها می توانند به مشتریان یادآوری کنند که ایمیل ارسال شده توسط یک برند را در همان ساعت یا حتی چند روز قبل بخوانند. یک پیام کوتاه ساده که از شما می پرسد “ایمیل ما را خوانده اید؟” می تواند به افزایش نرخ باز شدن ایمیل 20 تا 30 درصد کمک کند.

می توانید در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید

پیامک یک کانال عالی برای دریافت بازخورد از مشتریان خود از طریق نظرسنجی است. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط 31 درصد از مصرف کنندگان به نظرسنجی از طریق پیامک پاسخ می دهند و میانگین زمان پاسخ برای کاربران کمی بیش از 5 دقیقه است. به این معنی که می توانید در مدت زمان کوتاهی به نتایج عالی برسید. سامانه پیام کوتاه آی اس ام اس برای مشاغل کوچک و بزرگ برنامه ها و خدمات پیامکی درستی را تنظیم کرده و می توانید با مراجعه به https://isms.ir/ از انواع این نوع خدمات آگاهی پیدا کرده و خدمات مناسب خود را با مشاوره کارشناس در این زمینه انتخاب کنید.

این سامانه می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا تمامی مناطق کشور با شغل شما آشنایی پیدا کرده و به راحتی مشتریان زیادی با شما ارتباط مستقیم و درستی را برقرار کنند.