کارآفرینان موفق از تحقیقات بازار برای همگام شدن با روندها، اتخاذ تصمیمات تجاری بهتر و حفظ مزیت رقابتی شرکت خود استفاده می کنند. صرف نظر از اینکه کسب و کار خود را شروع می کنید یا گسترش می دهید، تحقیق برای درک بازارهای هدف و افزایش فروش حیاتی است. در اینجا چند زمینه خاص وجود دارد که تحقیقات بازار می تواند به شما در ایجاد یک تجارت قوی تر کمک کند.وچند گزینه از بازار یابی موثر را برای شما بازگو میکنیم

برندسازی خود را بهبود ببخشید

بسیاری از شرکت ها کنترل خوبی در مورد برند خود ندارند. آنها از خود می پرسند: مشتریان چگونه ما را درک می کنند؟ چگونه نام تجاری ما در مقابل رقبای ما قرار می گیرد؟

شما می توانید از تحقیقات بازار برای بهبود نام تجاری خود با کاوش در موارد زیر استفاده کنید:

آگاهی از برند – آیا مشتریان از برند شما آگاه و آشنا هستند؟

مزیت رقابتی – مشتریان شرکت شما را در مقایسه با رقبا چگونه می بینند؟

شخصیت پردازی – مشتریان چه ویژگی هایی را با برند شما مرتبط می کنند؟

همچنین می‌توانید از مشتریان نظرسنجی کنید تا بازخورد خود را در مورد محتوای بازاریابی مانند لوگو، بروشور، وب‌سایت و غیره جمع‌آوری کنید. تحقیقات برند معمولاً با مصاحبه با مشتریان یا سازمان‌دهی گروه‌های متمرکز انجام می‌شود. به این ترتیب می توانید موضوعات مختلف را عمیقا بررسی کنید و از شرکت کنندگان بازخورد بگیرید. نتایج به شما کمک می کند تا موقعیت برند را توسعه دهید و دارایی های بازاریابی خود را بهبود بخشید.

مشتریان خود را بهتر درک کنید

گاهی اوقات کارآفرینان به اطلاعات بهتری در مورد اندازه بازار، مشتریان هدف خود و بهترین روش دسترسی به آنها نیاز دارند. ما اخیراً مطالعه‌ای را برای مشتری تکمیل کردیم که یک محصول آشپزخانه جدید ایجاد کرده بود و می‌خواست اطلاعاتی در مورد بازار هدف خود داشته باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌خواهیم در مورد مشتریان معمولی این محصول جدید بدانیم. آن ها چند ساله هستند؟ آنها از چه نوع رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ ما پرسشنامه‌ای طراحی کردیم تا 1000 مصرف‌کننده در سراسر ایران به صورت آنلاین به آن پاسخ دهند. این نوع مطالعه مصرف کننده به ما کمک می کند تا مشخصات مخاطب هدف را درک کنیم تا بتوانیم موقعیت یابی متمرکز برند را توسعه دهیم. با تمرکز تلاش های خود بر روی بازار هدف مناسب، می توانید نتایج سریع تر، کارایی بهبود یافته و عملکرد کلی بیشتر را از کمپین های بازاریابی خود مشاهده کنید.

در مورد ویژگی های محصول بینش دریافت کنید

شما یک محصول جدید ارائه کرده اید یا در حال بهبود یک محصول موجود هستید، می خواهید بدانید که آیا ویژگی ها و بسته بندی مناسبی دارید یا خیر. تحقیقات تصویری را به ما می دهد که بتوان با اسفتاده از آنها برای اصلاح محصولات قبل از اینکه وارد پروسه پر هزینه تولید شویم استفاده کنیم.

هنگامی که تحقیقات محصول جدید را طراحی می کنیم، بازخورد مصرف کنندگان را در مورد یک مفهوم و/یا یک نمونه اولیه جمع آوری می کنیم. ما همچنین داده‌هایی را درباره واکنش مصرف‌کننده به محصول و ویژگی‌های آن، از جمله ظاهر، طراحی، قابلیت استفاده، رنگ‌ها، بسته‌بندی و سایر متغیرها جمع‌آوری می‌کنیم.

همچنین ممکن است بپرسیم که مصرف‌کنندگان چگونه برای این محصول خرید می‌کنند تا یک تصویر کلی را برای طرح توزیع جمع‌آوری داشته باشیم. همچنین می‌توانیم درباره پیام‌های بازاریابی، محتوای خلاقانه و ایده‌های تبلیغاتی که برای عرضه محصول برنامه‌ریزی شده‌اند، واکنش نشان دهیم.

به طور معمول، ما با تحقیقات کیفی (مصاحبه با گروه های متمرکز) شروع می کنیم زیرا این قالب مکالمه به ما امکان می دهد بازخورد غنی و عمیق از مصرف کنندگان جمع آوری کنیم. در صورت امکان، نمونه اولیه یا نمونه محصول را در اختیار مشتریان قرار می دهیم تا آنها را لمس کرده و از آن استفاده کنند.

پس از آن، بینش‌های پژوهشی را با نظرسنجی جامع با مخاطبان مشابه اما مجموعه‌ای از نمونه بزرگ‌تر (یعنی بیش از ۱۰۰ مصرف‌کننده) تأیید می‌کنیم. با انجام این کار، ما داده های غنی برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد نهایی کردن مفهوم محصول و/یا طراحی خواهیم داشت.