گوگل و اینستاگرام دو رسانه محبوب در دنیا هستند. هر دو کاملاً مؤثر هستند و می توانند نقش مهمی در به حداکثر رساندن دسترسی مخاطبان به محصول داشته باشند. اما، از آنجایی که زمان و بودجه محدود است، به خصوص برای استارت آپ ها، استفاده از یک گزینه بهتر است. حال این سوال پیش آمد که گوگل بهتر است یا اینستاگرام؟

فرآیند کار

گوگل: شکل اصلی تبلیغات گوگل، تبلیغات جستجوی آن است. با نشان دادن تبلیغات مرتبط که با جستجوی کاربر مطابقت دارند، کار می کند که تبلیغات در بالا یا پایین نتایج جستجو با عناوین کوتاه و دو خط متن تبلیغاتی نشان داده می شوند. این نوع تبلیغ جستجو خوب است زیرا شما دقیقا به کسی تبلیغ خود را نشان می دهید که دنبال این محصول شماست و وظیفه شما ایجاد تمایز میان خودتان و رقبایتان است. نوع دیگر آن شبکه نمایش گوگل است که در وبسایت ها یا اپلیکیشن های دارای نمایش داده میشود و مخاطب آن عام می باشد و در این مدل تبلیغ شما سعی در ایجاد تقاضایی در کاربر می شوید که ممکن است اصلا در فکر آن نباشد.

اینستاگرام: تبلیغات اینستاگرام مانند شبکه نمایش گوگل بر روی ایجاد تقاضا متمرکز هستند. با این کار، بازاریابان از هدفگیری مبتنی بر علاقه و جمعیت‌شناختی استفاده می‌کنند تا تبلیغات خود را در مکان‌های روی پلتفرم‌ و خارج از آن نشان دهند. این آگهی نیاز به جستجوی خاصی ندارد. تبلیغات اینستاگرام باید در مراحل مختلف قیف فروش استفاده شود تا کاربران را به فروش هدایت کند. از طریق تبلیغات اینستاگرام، می توانید مخاطبان هدف خود را به صفحه خود هدایت کرده و آنها را ترغیب به دنبال کردن نمایید. اینگونه آنها تبدیل به یک مشتری بالقوه می شوند.

میانگین قیمت

گوگل : میانگین هزینه در Google Ads ممکن است گران باشد و افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند ممکن است مشتریان بالقوه شما باشند. اگر می خواهید در زمان تصمیم خرید به مشتریان هدف دسترسی پیدا کنید، تبلیغات گوگل گزینه های بهتری هستند.

اینستاگرام: تبلیغات اینستاگرام به ازای هر کلیک کمی ارزان‌تر از تبلیغات گوگل هستند و اگر روی ایجاد آگاهی از برند تمرکز کنید، می‌تواند عالی عمل کند. هزینه های تبلیغ در صفحات سلبریتی ها بسیار گران تر و ممکن است بازخورد بالاتری داشته باشید اگر مخاطب خود را درست شناخته باشید. همانطور که در بالا ذکر شد، تبلیغات گوگل پلتفرمی است که بر اساس پرداخت به ازای کلیک کار می کند. وقتی تبلیغی را در گوگل ایجاد می‌کنید، وارد یک فرایند حراجی می‌شوید که در آن پیشنهادی را برای پرداخت مبلغی که برای فضای تبلیغاتی مناسب هستید ارائه می‌کنید. سپس، هر بار که شخصی روی یکی از تبلیغات شما کلیک می کند، باید مبلغ مشخصی را پرداخت کنید. گوگل و تبلیغات اینستاگرام هر دو پلتفرم های تبلیغاتی قدرتمندی هستند. هنگام ارزیابی نقاط قوت و کاربردهای بالقوه هر پلتفرم، هر دو مکان استثنایی برای تبلیغ کسب و کار شما هستند. هر دو ارزان هستند و هر کدام میلیاردها کاربر فعال با گزینه های هدف گذاری متنوع دارند. به جای مقایسه تبلیغات اینستاگرام با شبکه نمایش گوگل، بیابید که چگونه می توانید با بودجه خود سود بیشتری برای کسب و کار خود داشته باشید، در نهایت پاسخ ها به بودجه اهداف کسب و کار شما بستگی دارد.