استارت‌آپ‌ها با چالش‌های زیادی روبرو هستند و مخاطره‌آمیزترین آن، جریان نقدینگی است. بر اساس گزارش آژانس توسعه کسب و کار اقلیت ها (MBDA)، هزینه راه اندازی یک کسب و کار 30000 دلار آمریکا است و در حالی که تفاوت های قابل توجهی در این رقم وجود دارد که برخی از استارتاپ ها با چند دلار شروع می شوند و برخی دیگر به میلیون ها دلار نیاز دارند.

یک شرکت جدید باید هر ماه هزینه های زیادی بابت قبض، حقوق و هزینه های عملیاتی اضافی پرداخت کند در حالی که همچنان تلاش می کند سود کند. این مبارزه منجر به کنار گذاشتن سرمایه‌گذاری‌های زمانی مهم مانند بازاریابی و تبلیغات می‌شود. بی توجهی به تبلیغات استارت آپ ها را از رشد متوقف می کند. اگر کارآفرین نداند که چگونه یک استراتژی بازاریابی را به طور موثر اندازه گیری کند، مشکلات بدتر می شود، بنابراین تبلیغات کسب و کار را رها می کند تا بتواند فقط فرایند را به جلو ببرند.

با این حال، یک تبلیغ مؤثر نباید هزینه بر باشد. اگرچه استراتژی‌های با بودجه بالاتر ممکن است ترافیک و نرخ تعامل را افزایش دهند، استراتژی‌های تبلیغاتی بسیار موثر و کم‌هزینه‌ای وجود دارد که می‌تواند به رشد استارت‌آپ کمک کند.

از تکنیک های بازاریابی ارجاعی استفاده کنید

بهترین راه برای تبلیغ استارت آپ ها ایجاد استراتژی است که به مشتریان شما اجازه می دهد بازاریابی را برای شما انجام دهند. چگونه؟ زمانی که مشتریان قبلی – دوستان، خانواده و همکارها – دوستان خود را به کسب و کار شما ارجاع می دهند، احتمالا آنها تبدیل به مشتری جدید می شوند. بیش از هر چیز توصیه‌های شخصی و ظهور شبکه‌های اجتماعی در استراتژی‌های فروش نقش دارند. چه باید کرد؟ یک برنامه معرفی محور ایجاد کنید که ممکن است کاملا رایگان باشد یا به مشتری فعلی خود در ازای ارجاع یک مشتری جدید تخفیف بدهید.

ارتباطات شرکت خود را بالا ببرید

مردم اغلب اخبار را می خوانند، و اگر شما یک ایده خبرساز برای گزارش دارید، اکثر خبرگزاری ها با کمال میل آن را برای شما منتشر می کنند. اخباری که در مطبوعات در مورد شما وجود دارد را نگه دارید،این روشی ارزان برای نشان دادن نام تجاری استارتاپ خود در یک نشریه مهم و به دست آوردن برخی ارتباطات مهم در کسب و کار شماست. خودتان با پیگیری و ارسال ایمیل به روزنامه نگاران، مقدمات کار را انجام دهید، و این استراتژی می تواند رایگان باشد. همچنان می‌توانید برای انتشار یک بیانیه مطبوعاتی از طریق سرویس‌های محبوب هزینه کنید، اما توجه داشته باشید که بسیاری از پلت‌فرم‌های مرتبط با استارت‌آپ، ابزار رایگان معرفی را ارائه می‌کنند.

یک استراتژی سئو تدوین کنید

استراتژی محتوا همراه با بهینه سازی موتورهای جستجو کار می کند. اکثر شرکت ها برای تبلیغات به گوگل ادوردز متکی هستند که بسیار گران است اما سئو یک جایگزین عالی است زیرا مجبور نیستید برای هر کلیکی که از موتورهای جستجو دریافت می کنید هزینه ای بپردازید.

یک استراتژی سئوی موفق مستلزم شناسایی یک کلمه کلیدی مرتبط است که با رقابت کم، ترافیک بالایی را به وب‌سایت راه‌اندازی شما جذب کند و سایت شما را طوری تنظیم کند که آن عبارات را درج کند تا موقعیت شما در نتایج جستجو افزایش یابد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی را نمی توان به صورت تصادفی انجام داد، اگرچه به صورت رایگان در دسترس است. این یک استراتژی است که اگر چند ساعت از روز خود را سرمایه گذاری کنید، می توانید به سرعت بر آن مسلط شوید.

برای شروع یک استراتژی رسانه های اجتماعی، یک نمایه تجاری در تمام رسانه های اجتماعی که به فعالیت شما مرتبط هستند ایجاد کنید و: محتوایی را به اشتراک بگذارید که بازار هدف شما بتواند با آن درگیر شود

برای افزایش دسترسی خود با سایر برندها و صفحات مشارکت ایجاد کنید.

به سوالات و نگرانی های مطرح شده برای ارائه خدمات خوب به مشتری (در صورت فروش محصولات یا خدمات) پاسخ دهید.

بازاریابی ایمیلی

شما می توانید با برنامه های رایگان ایمیل مارکتینگ تنظیماتی را اعمال کنید تا پیام مناسب را در زمان مناسب به به بازار هدف مورد نظر ارسال کنید. توجه داشته باشید که ایمیل‌ مارکتینگ از مقرون‌به‌صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی که یک استارت‌آپ می‌تواند از آن استفاده کند .

شما به راحتی می توانید یک لیست تماس خوب از بانک های اطلاعاتی، مخاطبین رسانه های اجتماعی و غیره ایجاد کنید. یک جریان دائمی اما غیر تهاجمی از ارسال ایمیل های خروجی ایجاد کنید و به زودی بازده قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

در مدیریت هزینه های یک کسب و کار، لازم نیست هزینه های تبلیغات و بازاریابی را از طرح کسب و کار حذف کنید. درعوض، از روش‌هایی که گفته شد می توانید برای شناخت برند، محصول یا خدمات خود با سرمایه‌گذاری کم یا بدون سرمایه اولیه استفاده کنید. شما به زودی درآمد قوی تری را ایجاد خواهید کرد و می توانید تصمیم بگیرید که با استراتژی های تبلیغاتی گران تری پیش بروید. شما می توانید به سرعت با منابع بیشتر بهترین نتیجه را در جذب مشتری داشته باشید.