چرا باید از پیامک به عنوان یک کانال خدماتی و تبلیغاتی استفاده کنید؟ جدا از قابلیت اطمینان پیام کوتاه، متون سریع، مقرون به صرفه هستند و نتایج را می توانند خیلی سریع تجزیه و تحلیل کرد. کارآمد هستند، راه اندازی و استفاده ساده ای دارند و تقریباً تأثیر فوری بر پاسخ ها و فرصت های فروش می گذارند. پیامک مزایایی نسبت به ایمیل و سایر فعالیت های بازاریابی دیگر دارد.

پیام‌های متنی در بازاریابی های گسترده بر استفاده از تماس مستقیم سبقت گرفته‌اند، به گفته mobilesquared، 90 درصد پیامک ها در عرض 3 دقیقه باز و خوانده می شوند. این نوع توجه و مطالعه پیامک ها باعث شده است که بازاریابی با پیامک همانند نرخ طلا همیشه باعث بالا رفتن برند یک شرکت شود و سبب خواهد شد که درآمد بیشتری هر شغل از این نوع بازاریابی کسب کند.

به عنوان یک ابزار بازاریابی، پیامک در بین ابزار دیگر واقعاً رشد کرده است، در سال های اخیر کسب و کارها راهی برای تطبیق پیامک ها و بهینه سازی برای استفاده به عنوان یک ابزار خدماتی پیدا کرده اند. در اصل، به دلیل مزایای زیادی که دارد این نوع بازاریابی بسیار همه گیر شده است.

استفاده از پیامک متنی برای کسب و کار شما می تواند به موارد زیر کمک کند:

حفظ مشتری را افزایش دهید

وفاداری بیشتر به برند را توسعه دهید

برقراری ارتباط فوری

مشتریان جدید را جذب کنید

فروش کلی را افزایش دهید

ROI سودآوری ارائه دهید

پیام های متنی راهی طلایی برای بازاریابی و افزایش مشتری

برای آن دسته از مشتریانی که خدمات شما را انتخاب می کنند و شماره تلفن همراه ارائه می دهند، می توانید از آن جزئیات (با اجازه) به عنوان یک رسانه ارتباطی و بازاریابی استفاده کنید پیام های تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد.

برای بسیاری از برنامه هایی که از طریق ارائه دهندگان خدمات اجرا می شوند، می توانید زیر مجموعه ای از کلمات کلیدی را به هر مشتری خاص در پایگاه داده خود اختصاص دهید. همچنین می‌توانید این مشتریان را به گروه‌ها، بر اساس محصول یا علاقه و … تقسیم کنید. سپس مخاطبین می‌توانند پیام‌های ویژه ای را از شرکت شما دریافت کنند.

بازاریابی پیامکی هزینه ها را کاهش می دهد

از آنجایی که پیامک اطلاعات دیجیتالی است، می توان آن را با جزئیات بسیار زیاد تحلیل کرد. به شرطی که ارتباطات خود را به طور موثر تقسیم بندی و ارائه دهید، به عنوان مثال، پیامک های خدماتی، متن های تبلیغاتی، متن های مرتبط با اخبار و …. همه پیامک های ارسال شده به مشتری شما می توانند به صورت زیر باشند:

ذخیره شده

پیگیری شده

تجزیه و تحلیل شده

اندازه گیری شده

این نوع از جزئیات تحلیلی، که همچنین بسیار فوری و ضروری برای هر بازاریابی است! بخش بازاریابی شما را قادر می‌سازد تا ببیند چه چیزی برای ترغیب مشتری بهتر عمل می‌کند.

این نوع تبلیغات آسان در هر زمانی با ارزش است و ارزیابی واضح‌تر همراه با نتایج عالی خواهد داشت و حتی در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی، مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی یا انتشار بروشورها، صرفه‌جویی بهتری در زمان و هزینه خواهد شد.

مزایای استفاده از پیامک های تبلیغاتی

بنابراین بیایید دلایل خود را بررسی کنیم که باید از پیام‌های متنی SMS برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، سپس به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید به راحتی این پلتفرم را در کنار دیگر پلت‌فرم‌های ارتباطی موجود خود ترکیب کنید تا یک رویکرد بسیار عالی برای خدمات رسانی به مشتریان خود اداشته باشید.

1. تحویل فوری

پیامکی که تحویل داده می شود به سرعت به دست مشتری می رسد، همچنین بسیار کارآمد است – فقط چند ثانیه طول می کشد تا به مخاطبان زیادی برسد. به ندرت می توان چنین پیام شخصی سازی شده سریع و هماهنگی را با چنین سرعتی به مخاطبین رساند.

2. نتایج فوری را با پیامک های تبلیغاتی مشاهده کنید

شما فوراً قادر خواهید بود کسانی را که پیام را دریافت کرده‌اند، همراه با سایر داده‌های تحلیلی وکسانی که آن را باز کرده‌اند را مشاهده کرده و البته مهمتر از آن، کسانی که پاسخ داده‌اند را نیز ببینید.

3. فرستادن پیام شخصی است

از آنجا که پیامک مستقیماً برای هر مشتری به شکل منفرد ارسال می شود، یعنی هر نوع پیامک یک پیام بسیار شخصی است. بنابراین افراد اغلب به شکل شخصی می توانند به آن پاسخ ‌دهند.

احتمال اینکه مشتریان بالقوه به شما آدرس ایمیل بدهند بسیار بیشتر از شماره تلفن همراه خود است، بنابراین درست است، شما نیز باید یک لیست ایمیل داشته باشید. پس این نشان می‌دهد که بیشتر مردم چقدر شماره تلفن خود را شخصی می‌دانند. هنگامی که یک شماره تلفن دارید، این احتمال وجود دارد که مشتریان پاسخگوی پیام‌های شما باشند زیرا شما را دعوت کرده‌اند که برایشان پیام ارسال کنید.

4. مقرون به صرفه

پیام های متنی ارزان هستند به خصوص اگر آنها را به صورت کلی خریداری کنید. هیچ روش بازاریابی دیگری چنین نتایج مقرون به صرفه ای را ارائه نمی دهد، به ویژه اگر با روش های بازاریابی سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا رسانه های چاپی مقایسه شود.

5. ساده و آسان

به دلیل سادگی و دسترسی، پیامک تبدیل به یک کانال ارتباطی جهانی شده است. همه می دانند که چگونه یک پیام را باز کنند، بخوانند و پیام بفرستند. علاوه بر این، به لطف محدودیت در طول (160 کاراکتر)، پیام‌ها ، کوچک، مستقیم، مختصر هستند و مستقیماً به سر اصل مطلب می‌روند.

6. بازاریابی جهانی

پیام‌های متنی برای دسترسی به افرادی طراحی شده‌اند که دارای یک دستگاه تلفن همراه نسبتاً مدرن و سیگنال تلفن همراه هستند. بنابراین می توانید در یک لحظه، در هر زمان و هر مکان به میلیون ها نفر دسترسی پیدا کنید.

تخمین زده می شود که امروزه بیش از 7 میلیارد تلفن همراه در روز استفاده می شود، بنابراین SMS یکی از معدود فناوری هایی است که به طور جهانی بین تمام اپراتورهای تلفن همراه جهانی همگام سازی شده است. شما می توانید با پیام های متنی به تمامی دنیا دسترسی پیدا کنید.

7. تحویل مستقیم

پیامک علاوه بر ملاقات حضوری و تماس تلفنی مستقیم، یکی از مستقیم ترین راه های ارتباط با مشتریان است. از آنجایی که 2 مورد دیگر می توانند پیچیده، وقت گیر و گران باشند، مشخص است که برنده کیست!